BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, September 11, 2011

~penantian 1 penyiksaan~

iii u alls...
hmm...dari hari ke hari nk update blog bru skrng dpt update blog..huhuhu
akhirnya..setelah seminggu keseorangan kat rumah chu balik jugak di ums..huuhu
ingtkn bila sampai ums ade peneman..tp ttp sorang dlm bilik nie..huhuuhu tak shuke..huk3
yg len sume balik lewat..huhuhhu
mcm nilh kalau tak de family or suami di sisi..huk3
kalau ade hubby boleh je chu check in pas2 balik trs umah..
ni di sbbkn tumpang orang..tak dapatlah kite nk manja2 nk balik..huk3..
sedih2.. :(  T_T

p/s : suami chu kne bertugas di luar kawasan..slama 3 bulan..rindu kat hubby :(

Saturday, August 27, 2011

~selamat hari raya~

hye korang... :)n
Chu nak wish slamat hari raya..maaf zahir batin :)
andai ade penulisan chu menyinggung hati sesiapa yang menbaca :)
jom layan lagu dari johan raja lawak.. :)


p/s : chu memang minat kat geng jozan nie..lawak diaorg best..hihihihihi 

Wednesday, August 24, 2011

~Raya~

hye u alls.. :)
assalamualaikum..salam hari rabu.. :)
mcm mane puasa u all semua? harap semua dapat menjalani ibadah puasa dgn pengisian yang bermanfaat :)
tinggal lagi beberapa hari je kita akan berpuasa..so chu harap korang takkan sia2 kan ramadhan yang bakal diakhiri nnt..semoga kita semua dapat menemui ramdhan pada masa2 akan datang kelak :) insyallah..
bila berakhirnya ramdhan..syawal pulak bakal tiba..
mesti korang semua tengah sibuk buat persiapan nk sambut syawal kan???? 
persiapan raya chu?????? entahlah...mcm tak semangat je nak buat..huhuhu
pertama kali beraya di perantauan..sememangnya membuatkan diri nie berasa sedih..huk3 
buat pertama kalinye chu beraya tanpa family chu..sedih..wuuaaa..
dan ini bukan yang terakhir perlu alami..but chu akan lebih kerap alami lepas nie..huk3
tapi chu tak pernah menyesal..sbb lambat laun chu akan alami jugakkn.. :)
(ayat tuk sedapkan hati..hihihihihi)
anyway..chu ase bersyukur sangat...sebab chu dapat merasai ibadah puasa sebagai seorang isteri hingga kini..
semoga chu dipanjangkan umur lalu dapat menghabiskan puasa tahun ini dan merasai menyambut syawal sebagai seorang isteri kepada MOHD FAUZI B. SHAFII :) 
insyallah..amin.. :)


P/S : sedih bila baca akhbar,hari2 ada sahaja cerita pasal insan2 yang kehilangan jari,cedera akibat main mercun..huk3

Thursday, August 4, 2011

~First time~

hye korang...:)
hari ni dah 4 hari kita berpuasakan.. :)
alhamdulillah..kita dipanjangkan umo bertemu ramdhan kali nie :)
semoga kita dapat bertemu lagi pada ramdhan akan datang :)
kalau korang nak tahu....
taun nie merupakan first time chu berpuasa bersama suami yg di cintai :)
kalau nk cakap pasal perasaan tue..jgn dok cakaplah..mmg seronok sangat..hihihihhi
yelah..dah lama mengidamkan nk berpuasa bersama suami..alhamdulillah..ape yg diidamkan..n dihajati tercapai..
terima kasih YA ALLAH :)
tapi dalam gembira..ade gak sedihnye..huuhuhuhuhu 
yelah..dah 2 taun chu tak dapat berbuka gan family chu..rindu tau..huk3.
kalau taun depan..buka posa sorang2..tapi taun nie nasib baik berteman..tak delah ase hiba sgt mcm taun lepas..hihihihihi
dah first time posa...time posa nie jugaklah..chu first time cuba masak tu ini..
tambah2 chu nie mmg suke masak..ape lagi..masak jelah kejenye..hihihii
sampai mak chu cakap.."KO NIE KEJE MASAK JE..TAK PENAT KE?" hahahahahahaha
hari nie hubby chu nak makan nasi lemak..so knelah buat jugak..walaupun tak pernah buat..tapi jangan mengaku kalah..chaiyok2..hihihihi
setelah 2 jam chu berada di dapu...
akhirnya.....


taaadaaaa.....

ok tak..ok tak??hihihihi

p/s : SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN SEMUA...MOGA RAMADHAN KALI NIE MEMBAWA LEBIH KEBERKATAN DALAM HIDUP KITA..AMIN :)
CHU RINDU NAK MAKAN MASAKAN MAK..HUHUHUHU

Friday, July 22, 2011

~happyNYE dia part 2~

hye2... :)
ni sambungan daripada entry pagi tadi..hihihi
dalam sambungan nie chu nk kongsi resepi nasi tomato n ayam masak merah yg chu masak petang tadi.. :)
sesiapa nk try..bolehlah try.. (^_^)

nasi tomato :)

NASI TOMATO (utk 3 cawan nasi )

Bahan-bahan :
3 cawan nasi
Rempah Ratus (bunga cengkih+kayu manis+ketumbar+bunga lawang)
1/2 inci halia (dihiris)
1 biji bawang merah (dihiris)
2 ulas bawang putih (dihiris)
2 sudu minya sapi
1/2 tin kecik tomato puri
1/4 susu cair (kalau nk lagi lemak bubuh 1/2 tin)
aAir mengikut kesesuian

CARA MEMBUAT 
1. Basuh beras dan toskan.
2. Panaskan minyak sapi dalam periuk
3. Tumiskan rempah ratus.
4. Masukkan bawang,halia dan bawang putih..tumis sampai naik bau.
5. Masukkan tomato puri dan susu cair..masukkan air sedikit2 mengikut kesesuian pada sukatan beras
6. Kacau sampai mendidih..dan tutup api kemudian tuang ke dalam periuk nasi n tanak seperti biasa

p/s : sukat ketinggian air terlebih dahulu dan tanda sebelum memasukkan kuah.


ayam masak merah :)

AYAM MASAK MERAH 

Bahan-bahan:

1/2 ekor ayam (potong sederhana kecil)
1/2 cawan sos tomato
1 biji tomato (potong dadu)
1 biji bawang merah 
3 ulas bawang putih
1/2 inci halia
4 tangkai cili kering
garam secukup rasa

Cara Memasak :
1. Bersihkan ayam dan gaul dengan kunyit dan garam. kemudian goreng 1/2 masak.
2. Blender bawang merah,bawang putih,cili kering dan halia.
3. Panaskan sedikit minyak kemudian tumiskan bahan yang diblander sampai naik bau dan minyak.
4. Kemudian masukkan sos tomato dan tomato yang telah dipotong dadu. masukkn sedikit air. Tumis sehingga naik bau dan mendidih.
5. Setelah mendidih masukkan ayam yang telah digoreng tadi dan gaul sehingga kuah menjadi pekat.
6. Setelah kuah menjadi pekat..tutup api dan hiaskan dengan sedikit daun ketumbar :)

hasil masakan speacial tuk bufday boy MOHD FAUZI B. SHAFII :)

p/s : slamat mencuba..hihiihiihi






~happyNYE dia~

hye u all.. :) assalamualaikum.. :)
salam jumaat..hik3..
sebelum chu mulakan bicara..kita mulakan dengan senyuman terlebih dahulu.. :) chesse... (^_^)
kalau u all nk tau..
hari nie besday my hubby.. hihihihihi ;p
sejak semalam hubby chu..asyik senyum je...muke die berseri2..
nampak sgt die gembirakan..hihihihi
gembira sebab ape tak tau lak chu..errrrmmmm..
tapi tak pelah..asalkan die hepi..chu pun turut hepi :)
tuk hbesday die kali nie..chu tak dapat wat suprise :(
anyway..chu sempat gak lah masakkan makanan kegemaran die..:)
jap g chu nak masak nasi tomato speacial tuk dia pulak..hihhihihi
oklah..chu nk mulakan operasi memasak..
nnt kita jumpa di next entry ea..
daaaaaa :)

khas tuk my hubby :) 

p/s : slamat ulang tahun kelahiran SAYANG...semoga panjang umo..murah rezeki n menjadi suami yg soleh dan solehah...aminnnnn mmmuaaaaahhhhhhh :) (^_^)

Thursday, July 14, 2011

~masak~

hye...
rini chu nk discuss gan korang bab2 memasak..hik3
mesti korang pernah dengarkan..adik2 pompuan korang..kakak2 or kawan2 korang cakap
"aku tak reti masak lah" 
tak pun mak2 korang cakap "mcm mana nnt nak bagi laki ko makan kalau masak telur pun tak reti?
kalau kita nak kawen..mesti mak2 kita akan pesan..
'kalau nk pikat suami..pada perut die..air tangan isteri tuelah pengikat kepada kasih sayang suami isteri..'
betul ke???hihihihi
orang dulu2 pun ade cakap..walau tinggi mana pun pelajaran..pangkat..akhirnya ke dapur jugak..
kenapa ea????? masak nie asyik nk dikaitkan dgn wanita je..kenapa tak kaitkan dgn lelaki ea??
tapi kalau kita tgk skrng..ramai lelaki yg jadi chef berbanding wanitakan..hihihihi
tapi sampai sekarang..kalau tny kebanyakan lelaki semua nk calon isteri yang pandai masak..kenapa ea??
sedangkan..depa sume pun reti masak..kalau bini tak reti masak..suami masakkn tuk isteri..ape salahnyekan..hihihihhi

semua kat atas nie pernah menjadi pertikaian dalam diri chu..
chu sering tertanya2 kenapalah golongan wanita nie nk kne kaitkan dgn masak-memasak nie..
mak chu pun slalu bising..
tapi segalanya dah terjawab bila chu dgn rasminya menjadi seorang isteri :) 
masak bukanlah sesuatu syarat n aspek yg penting tuk berkawen...
tapi masak akan memberikan sesuatu kepuasan dalam diri kita..
tambah2 kalau suami kita yg makan..n masakan kita dapat pujian..
gembira sangat..(ase mcm nk lompat2 je..hihihi)
perasaan nie akan membuatkan chu lagi semangat nk masak..hihihihi
chu sbnrnya bukanlah pandai masak sgt..
setakat yg asas2 mcm kari..asam pedas..masak merah...sup..masak lemak..chu retilah..
tapi sebbkn aura perkahwinan..n dapat pujian dari hubby..
chu ase nk pelbagaikan masakan chu..
lagi pun..sekarangkan zaman moden..
kalau tak reti masak..buka je internet..taip je bende ape nk masak..semua akan keluar..
bak kata orang kat luar sana..semuanya di hujung jari anda...hihihhihi
so bagi sesiapa yg baru nk belajar memasak..
jgn putus asa..teruskan usaha korang..
chaiyok2...hihihihihi 

mi kari n jus honey dew hasil air tangan chu buat suami tercinta..hik3 ;p

p/s : trima kasih MAK..sbb ajar akak masak..saaaaaayang mak :)

Tuesday, July 12, 2011

~kongsi2~

hye..akibat kebosanan yg melampau di tinggalkan kesorangan malam nie..
hny fb lah peneman..hihihihi
dok belek2 fb..skali chu ternampak artikel nie..
so asenye nk sharelah gan korang ape yg chu dapat nie.. :)

KUNING ITU BERSIH????


Bersih 2.01 Kuning itu Bersih?

( 4 perkara yang semua ummat islam kena belajar dan faham sebelum buat sesuatu amal…)
Pada suatu hari..
Alangkah terkejutnya aku apabila melihat anak lelaki aku sedang keluar dari rumah dalam keadaan tergesa-gesa dan apatah lagi beliau sedang memakai baju berwarna KUNING!!!
Alhamdulillah, pintu pagar berkunci dan anak kunci ada pada aku.
Beliau berpatah balik dan aku pun menasihatinya.
Wahai anakku, apakah gerangan kamu muram begini?
Kamu ingin keluar?
Ke mana kamu ingin pergi?
Adakah kamu ingin pergi ke perhimpunan ‘Haram’?
Untuk apa kamu di sana?
Dan berbaloikah untuk kamu lakukan semua itu?
Sebelum kamu pergi, ayah ada nasihat yang berguna untukmu, dan ayah akan ajar kamu serba sedikit tentang ugama dan aplikasinya. (insyAllah..)
Wahai anakku,
Sesungguhnya manusia itu suka kepada perhimpunan, lagi ramai lagi bagus, dan ramai itu melambangkan kekuatan.
Kumpulan Yakuza, atau Kongsi gelap China atau kumpulan Gagak Hitam, atau gerakan Taliban, Al Maunah, Ahli MLM, Ayah Pin dan apa sajelah, semua itu memerlukan kepada ahli yang ramai supaya nampak lebih hebat, lebih berkuasa dan bakal menggerunkan pihak musuh.
Sesungguhnya manusia itu suka kepada perhimpunan, lagi ramai lagi bagus, dan ramai itu melambangkan kekuatan.
Kita boleh tengok betapa berani dan anggkuhnya akan samseng samseng jalanan bila mereka dapat berkumpul dan berarak.
Atau betapa liarnya mat rempit sebaik sahaja dapat berkumpul.
Lagi sekali, Sesungguhnya manusia itu suka kepada perhimpunan, lagi ramai lagi bagus, dan ramai itu melambangkan kekuatan.
Inilah yang bermain di fikiran Abu Jahal dalam perperangan Badar, orang islam 313 orang nak lawan 1000 tentera?
Kelakar!
Lalu Abu Jahal mengupah artis artis wanita untuk beryair dan bergurindam bagi meraikan kemenangan.
Hakikatnya, memanglah manusia itu suka kepada perhimpunan, lagi ramai lagi bagus, dan ramai itu melambangkan kekuatan.
Di rogol beramai-ramai?
Di rompak sekumpulan penjenayah bersenjata?
Di belasah peminat bola pihak musuh?
Di pijak manusia di perhimpunan perdana?
Di belanja teh tarik oleh sekumpulan kaki lepak kedai Mamak?
Apa -apapun, Sesungguhnya manusia itu suka kepada perhimpunan, lagi ramai lagi bagus, dan ramai itu melambangkan kekuatan.
Jadi kamu wahai anakku, berkumpulnya kamu di sana untuk apa?, untuk menunjukkan kekuatan?bantahan?keinginan?kemahuan?suka-suka?
Atau tak kisah kamu nak berkumpul ke apa. Atau nak buat apa-apapun. Lantak kamu ler..
Tapi sebelum kamu buat sesuatu perkara. Dan perkara itu pula kamu buat dengan sungguh-sungguh dan ‘bermati-matian’, malahan mungkin terbit dalam diri kamu bahawa ini adalah satu bentuk ‘Ibadat’ dalam perjuangan menegakkan syiar Islam kononnya…maka sebelum semua itu berlaku, Sebagai seorang islam kamu kena jawab EMPAT soalan dari Ayah.
Jika setiap soalan ini dapat kamu jawab, lantaklah kamu nak buat apa-apa pun. Ayah akan sokong kamu dan mungkin akan menyertai kamu, tapi jika kamu gagal jawab ke empat-empat soalan ini, jangan harap Ayah nak bukak pintu pagar itu!!
Lakum die Nukum wa li yad’deen.

4 Soalan yang semua ummat islam kena jawab sebelum buat sesuatu amal

Soalan pertama.
Adakah kamu buat ini kerana Allah? (IKHLAS)

Maka bagilah jawapannya cepat! Jika kamu buat kerana duit, atau kerana inginkan nama, atau kerana nak masuk TV, atau Youtube, atau Al Jazeera, atau nak mengorat anak Anuar Ibrahim, atau anak Nik Aziz atau apa ke jadah, maka tak payahlah kamu nak teruskan niat kamu itu dengan perantaran kancah politik yang so called islamik. Siapa yang buat amal kerana selain Allah, maka masuklah kamu dalam neraka. Bukan Ayah kata, tapi Nabi kata. Faham?!
Tapi jika kamu bagi jawapan bahawa saya buat semua ini kerana Allah, semata-mata kerana Allah, hanya untuk menyukakan Allah, maka itu yang terbaik, tapi sebelum ayah bukak pintu pagar, sila jawab soalan yang ke dua..

Soalan kedua.
Adakah apa yang kamu buat ini adalah perintah dari Allah?

Sila bagi Dalil dan Nas, katakan bahawa ini adalah perintah Allah, ada dalam Al quran ayat sekian-sekian, ada dalam hadith sekian-sekian, atau mungkin kamu akan cakap,:
“Wahai Ayah, saya ada ketua, taat ketua samalah seperti taat kepada Nabi, Taat Nabi samalah seperti taat kepada Allah!”
Baiklah, jika itu jawapan kamu, sila mintak Dalil dan Nas dari ketua kamu, dari Tuan guru ke, dari Datok Sri ke, dari ustaz ulamak ke, pergi mintak cepat!, jika kamu ada Dalil yang menyatakan bahawa itu adalah perintah Allah, maka ayah akan bukak pintu pagar, tapi jika itu hanya perintah orang-orang yang terperangkap dalam kancah politik dan buat keputusan bercorak terdesak atau kuputusan bercorak popolar, atau keputusan bercorak simpati.
Maka, tak payahlah nak pergi ke tempat yang ’haram’…,
Walaupun kita sudah niat kerana Allah, tapi tetap tidak berguna jika itu bukan perintah Allah, Mana boleh cium bini orang dengan ikhlas bukan?
Mana boleh biarkan teman wanita anda bergurau senda antara pusat dan lutut dengan ikhlas bukan?
“Tapi ayah, mungkin tiada perintah Allah dalam Al-Quran dan Hadith, tapi seandainya Nabi masih hidup(dan dah tentu jadi pemimpin parti saya), maka tentu Allah akan mewahyukan perintah ini”
Kalau kamu jawab macam tu, ayah akan lempang kamu!!!
Namun mungkin kamu dan ustaz ulamak kamu atau ahli politik ugama kamu akan berjaya akhirnya bagi jawapan bahawa ini adalah perintah dari Allah, lalu kamu bagi tamsil dan perumpamaan, yang mana setelah fikir 13 kali akhirnya, nampak macam itu adalah perintah dari Allah…, dan mungkin akan keluar hukum pula bahawa orang yang tak menyertai kamu di kira sebagi engkar perintah Allah dan masuk neraka lalu berpimpingan tangan dengan Firaun, (pulak dah…)
Baiklah, mungkin masuk akal dan logik akan hujjah-hujjah kamu bahawa itu adalah ’perintah’ Allah…
Namun, wahai anakku, sebelum ayah bukak pintu pagar, sila jawab soalan yang ke tiga.

Soalan ke tiga.
Jika ini perintah Allah, bagaimana nabi Muhamad SAW melaksanakannya?

Soalan nombor tiga ini akan dapat di jawab HANYA jika kamu benar dalam jawapan kepada soalan nombor dua, kerana apabila sesuatu itu adalah perintah Allah, maka sudah tentu Nabi Muhamad SAW orang yang terawal melaksanakannya, dan bila Nabi SAW melaksanakannya maka dan tentu ada sunnahnya, ada hukumnya, ada niatnya, ada adabnya, ada tertibnya, tak boleh suka-suka ikut cara orang kapir dan yahudi berkumpul, kena ikut cara islam.
Maka sila bagi jawapan yang betul-betul releven, baru ayah bukak pintu pagar.
Namun seperti biasa, melalui usrah atau melalui ustaz ulamak kamu serta ahli politik ugama kamu, mereka berjaya akhirnya bagi jawapan yang menunjukkan penglibatan ulamak ulamak adalah dalil bagi Sunnah Nabi dengan hujjah bahawa ulamak itu pewaris Nabi, walaupun hanya ulamak politik tapi kamu anggap macam semua ulamak terlibat dan mungkin bagi kamu ulamak politik adalah ulamak yang paling afdal.. setelah fikir 13 kali akhirnya, nampak macam itu adalah “Sunnah nabi’, dan mungkin kamu akan berkata jika Nabi Muhamad masih hidup, atau Iman Mahdi dan nabi Isa turun, merekapun akan pakai baju kuning dan menyertai perhimpunan ini!!!
Wah wah wah! Berani betul kamu?!!
Tam spider kata:
Sama lu kita ‘salute’, Lu memang ‘hero’, Kitapun kecut perut, Tengok dari jauh!!!
Arghh! Bersyairlah pulak..
Maka kesimpulannya, Oleh kerana kamu anggap ini adalah perintah Allah, dan Sunnah Nabi mengikut ijtihad kamu, maka ini adalah perkara yang Sangat Baik!!!, kita pergi kepada soalan seterusnya, sila jawab dengan teliti akan soalan ke empat.

Soalan ke empat.
Bagaimana kamu akan meng’istiqamah’kannya (membuat secara berjadual)

Allah suka dengan amalan yang istiqamah walaupun sedikit, Oleh kerana kamu anggap ini adalah perintah Allah, dan Sunnah Nabi mengikut ijtihad kamu, maka ini adalah perkara yang Sangat Baik!!!,maka kamu kena buat jadual, jika solat kamu buat 5 waktu sehari, puasa sebulan sekali, dan berzikir pada waktu pagi dan petang, atau mengundi 5 tahun sekali, maka kamu juga kena selalu berkumpul kerana Allah dan ikut Sunnah Nabi mungkin pada setiap sabtu? Atau setiap bulan? Atau setahun sekali, mana-mana yang kamu sanggup. Tapi jika buat sekali sahaja dan lepas tu cuci tangan, maka itu bukanlah amalan yang baik, ingat! Allah suka dengan amalan yang istiqamah walaupun sedikit.
Maka wahai anakku, ayah sebenarnya tidak melarang kamu untuk ke sana asalkan kamu mampu menjawab 4 soalan di atas.
Dan sebenarnya, 4 soalan ini hendaklah kamu tahu jawapannya untuk setiap ibadat kamu!!
Dalam solat kamu kena niat kerana Allah, ada dalil yang menunjukkan bahawa solat adalah perintah Allah, ada Hadith yang menggambarkan bagaimana Nabi bersolat, dan bagaimana perintah itu di istiqamahkan.
Begitu jugak dengan Puasa, ada dalil yang menunjukkan bahawa Puasa itu adalah perintah Allah, ada Hadith yang menggambarkan bagaimana Nabi berpuasa, dan bagaimana perintah itu di istiqamahkan.
Malahan perkara ini tidak tertakluk pada yang wajib sahaja, yang sunnatpun begitu.
Sebagai contoh solat tahajjud, berzikir, baca Al quran, semuanya kena niat kerana Allah, ada dalil yang menunjukkan bahawa semua itu adalah perintah Allah, ada Hadith yang mengambarkan bagaimana Nabi melaksanakan semua itu, dan bagaimana perintah itu di istiqamahkan mengikut keupayan iman masing-masing.
Namun hari ini, telah banyak muncul pembaharuan yang di anggap baik, walaupun banyak keburukkan. Pembaharuan adalah bila bukan perintah Allah dan sudah tentu Nabi tak buat dan bertentangan dengan Sunnah Nabi, lebih buruk apabila kamu mengistiqamahkan pulak pembaharuan itu dan bermati-matian mempertahankannya.
Berbalik kepada perhimpunan manusia hari ini, Ayah lihat mungkin bilangan kamu yang datang mencecah 40 ribu orang, dan ada juga adik beradik Ayah serta kawan kawan Ayah ke sana ikut serta, sungguh bersemangat kamu semua, memandu dari pantai timur ke dataran merdeka, dan bila aku tanya, tak takut kena ISA ke? Kamu jawab, takpe sebab kami sedang berjuang..
Sesungguhnya manusia itu suka kepada perhimpunan, lagi ramai lagi bagus, dan ramai itu melambangkan kekuatan.
Baguslah, Cuma Aku harap bila masing masing balik dari perhimpunan itu, jangan lupa perhimpunan manusia di Masjid setiap hari, kalau dalam kampung 5000 orang, tak kanlah solat subuh berjemaah boleh tinggal 5 orang, mana semangat kamu?, tak nak tunjuk semangat kamu kepada Allah? Nak tunggu masuk Al jazeera dan youtube? Nak tunggu wakil dari Book record?
Aku tahu perhimpunan kamu tempoh hari gagal mencecah 100 ribu kerana di halang oleh abang polis dan FRU.
Tapi apa pula yang menghalang kita dari berkumpul di masjid setiap hari?, jika waktu subuh, aku rasa kedai belum bukak, ofis pun belum start, rangcangan TV takde yang best, sekolah pun masih tutup, apa yang menghalang kita dari berkumpul di Masjid?
Sebuah bantal dan sehelai selimut?
Kasihan..
Masa ayah duduk di kemaman dulu, ada satu peristiwa yang mana Kerajaan telah bertindak untuk merobohkan rumah rumah yang di bina di tanah haram. Dan di antara rumah itu terdapatlah juga sebuah masjid yang di bina di tanah haram, setelah habis semua rumah di robohkan, maka tibalah giliran Masjid,
Akrian, bila masjid yang ingin di robohkan, maka berkumpulah semua orang kampung dan membuat perisai manusia mengelilingi masjid, mempertahankan Rumah Ibadat Orang islam.
Sesungguhnya manusia itu suka kepada perhimpunan, lagi ramai lagi bagus, dan ramai itu melambangkan kekuatan.
Abang Polis pun turun dan tidak dapat berbuat apa-apa kerana begitu ramai manusia, dan drever jentolak di dapati menangis insaf akan akhirnya, lalu Pihak berwajib berundur dan hilang dalam ramai.
Orang kampung menang, Kerajaan dan Abang polis kalah.
Orang kampung, 1, Kerajaan dan Abang polis, 0
Namun korang tahukah bila pulak jentolak itu datang untuk merobohkan masjid?.
Kelakar!
Waktu solat zohor, masjid itu tumbang, kenapa? Sebab takde orang datang!
Eh, silap, ada yang datang, dalam 4 ke 5 orang, tapi dah tentu mereka tak mampu nak buat perisai manusia seperti pagi tadi.
Soalan aku.
Mana pergi ribu-ribu manusia pagi tadi?
Tak ke hampeh?
Aku rasa jika masjid kita kena bakar waktu subuh hari sabtu, tengah hari jummat minggu depan baru kita sedar bahawa masjid kita sudah kena bakar..oh!
Sesungguhnya 8 orang yang bersolat secara berjemaah, lebih di sukai Allah dari 100 orang yang bersolat sendirian…
KRUNG, KRANG, KRENG!!!
Bunyi pintu pagar bergeser dengan rantai yang di pasak Mangga berjenama SOLEX…,
Anak lelaki aku menggoncangkan pintu pagar, cubaan untuk keluar dari rumah gagal, di luar rumah terlihat anak jiran yang sedang bermain dengan objek mainan berupa patung yang bertanduk..
Hampeh!, penat-penat aku membebel macam Mak nenek, anak aku buat tak peduli sahaja,
Kemudian anak aku datang pada aku dan berkata:
”Nanti, Ayah belikan Haikal Ultraman Taro ye?”
”InsyAllah”
Jawab aku selamba, lalu anak aku yang memakai baju kuning berjenama KIKO LALA itu dengan sedikit gembira naik basika roda tiga dan buat tawaf kat kereta aku di halaman rumah, sesekali beliau berhenti di pintu pagar yang berkunci sambil memandang taman permainan yang di penuhi budak budak lelaki bermain bola sepak.
Alahai anak lelaki sulungku, kamu baru berumur 4 tahun, tak boleh berhimpun di sana lagi, nanti bila kamu dah besar, pergilah sesuka hatimu, tapi jangan lupa jawab 4 soalan di atas dulu-Ok?!
Adakah kamu buat ini kerana Allah? (IKHLAS)
Adakah apa yang kamu buat ini adalah perintah dari Allah?
Jika ini perintah Allah, bagaimana nabi Muhamad SAW melaksanakannya?(Sunnah Nabi)
Bagaimana kamu akan mengistiqamah’kannya (membuat secara berjadual)

Ps: Aku tiada baju kuning semenjak mendengar hadith Nabi tak suka warna –warna yang ‘mengusai kehidupan’, errr, boleh tukar colour lain tak bang?
** Sesuai ditanyakan pada diri sendiri, apa tujuan kita sebenarnya sedangkan perhimpunan 5x sehari pun macam chipsmore, adakah perhimpunan seperti itu-kah yang di berkati Tuhan? Hopefully, tiada lagi seperti tempoh hari, banyak menyusahkan orang.
P/S : MEMANG SESUAI BUAT RENUNGAN DAN MEMBUKA MINDA :)

~oh my HERO~

wAh....kalau tgk dr segi tajuk nmpk mcm gempak je kan....hahaha..
ape??? tak gempak..huhuhuhu :(
tak pelah..kalau tak gempak pun..
sbb bkn pasal gempak yg chu nk ceritakn..huhuhhu 
tapi chu nk cerita satu kisah yg agak mencemaskn..
yg agak lawak..(bg chu lah..hihi)
dan akhirnya..my hero menjadi penyelamat chu...
nk tahu..jom baca...hik3

ceritanye mcm nie...
seperti biasalah..bila dah bgn tidur pagi mestilah kita g mandikan...:P
chu pun mcm koranglah jugak.. tanpa membuang masa..lepas bgn je dr tido..chu trs mengadap laptop..hihihihi (tu yg utama)
bila dah ralik tgk laptop..tau2 jelah..kejap2..lama2 jadi berjam2..hihihihi
bila si suami chu dah bising suh g mandi..dgn kemalasan yg melampau..brulah chu  g ambik tuala n terus menuju ke bilik mandi..huhu

lepas 20 minit kemudian....

selesai sudah...chu dah wangi..urmm..wanginye..hihihihi PERASAN !!! :P
tanpa berlengah..chu trylah nk buka tombol pintu tue..
tup2..ALAMAK...tak leh nk buka...wuuaaaaaaaaaaaaaaaaaa :(
mcm mane nie..hp dahlah tak de...nnt dok dlm tue smp mlm..takut..huhuhuhuhu
nk panggil hubby..hubby pun ade dlm bilik air tue jugak..wakakkakakaka
nmpk gaya dua2lah terperangkp dlm bilik air tue..huhuhuhu
apa die??? haa...chu wat ape gan hubby??
ehem2.....hahahaha haa...jgn dok pikir2 kuning okey..
tak mao...tak mao... :)

ok..berbalik pada cerita asal..
tanpa membuang masa dan mengunakan kudrat lelaki yg ada..
hubby chu usahalah kopakkan tombol pintu tue..
sampai bermandi peluh die dibuatnye...
agak2..lepas 15 minit...
dgn berkat usaha die..tombol tue berjaya dikopakkan..
dan chu gan hubby dptlah keluar dr bilik air tue..hik3..
skrng..pintu tombol tue dah osak..n skali gus nnt akan terbanglah wet hubby chu nnt..hik3..
yelah..nk baiki balik tombol yg rosak...kn kne guna wet...hihihihihi

nilah my hero..hihihihi

skrng ini penganti for my hero..n die jugak adalah my hero..hihihihi


p/s : actually..chu releks je mse kejadian tue berlaku..n hubby chu yg sebenrnya perasan yg tombol tue tak leh buka..hik2..

~aLhamduLillaH~

hye..morning u all :)
sihat ke?(cewah...tak pernah2 tny..tetiba tny..buang tebiat ape..hik3)
actually chu ase hepi pagi nie :)
nak tau sbb ape???
jeng..jeng..jeng..hihihhihihi
actually..actually..
tak de pape pun..saje je nk mengedik gan korang..hahaha :p
hari2 chu hepi tau.. :) (kononnyelah..hihi)
org ckp..walaupun kita tak hepi..sedih..kalau kita wat2 hepi..mesti lama2 kita akan hepi kan :)
biarlah segalanya chu yg merasa sendiri..hihihihi
anyway..chu bersyukur..alhamdulillah..kerana segala penderitaan dulu dah di gantikan dgn kebahagiann yg dekecapi skrng..chu harap..kebahagian ini akan kekal selamanya..hingga akhir hayat.. :)

p/s : trima kasih YA ALLAH kerana engkau telah mengurniakan die utk menemani hidup ku..semoga dia lah jodoh yg terbaik buat aku skrng hingga ke syurga..amin :)

Sunday, July 10, 2011

~sEkali LagI~

hye...
kalau tgk dr segi tajuk entri mesti korang dah agakkn chu nk cite sal ape..hhihiihi
kalau tak tau..cer teka..cer teka.. :)
haaa...pandai pun korang..(berdialog sorang2..wakakaka)
chu sebenarnya bru balik dari tgk cite SEKALI LAGI.. (^_^)
so chu nk kupas lah skit2 pasal cite nie..hihihihihi (berangan nk jadi pengkritik jap.. :p)
bg pandangan peribadi chulh kn..(ehem2..cewah..hihiihihi)
cite nie menarik n dah berjaya menambat hati chu..
ditambah pula dgn adenye lakonan si kecik MIASARA NASUHA yg cukup petah berkata2 n cerdik nie..
mmg tak kering gusilah bila tgk celoteh die..hihihihi 
tapi....chu tak puas hati..
sbb ending yg chu bayangkan tak sama gan ending cite sebenar..huhuhhuhu\
chu nk SHEILA (LISA) kawen dgn AMRAN (SAM)..huhuhuhuhu
tapi sheila kawen gan..sape ea..lupelah nama pelakon tue..hahahaa
pape pun..chu enjoy tgk cite tue... :)
jom kita usha2 die punya trailer SEKALI LAGI :)


p/s : kalaulah MIASARA NASUHA ade depan mata nie..eee....dah lama chu cubit..hahaha (suke2 hati je nk cubit anak org kan..hik3)

~berSiH~

hye..hye..hye...wassup..hihiihihi
hui..ari nie sibuk semua cerita pasal BERSIH..
mcm2 statement yg kuar..
bg penyokong BERSIH..dah tentulah mereka menyatakan perkara yg baik2 tentang BERSIH nie..
bg yg pembangkang BERSIH nie pulak..mcm2 hinaan dan kutukan yg dilemparkan..
haaaissshh..dunia2..
bg chu pulak...chu taklh memihak mana2 pihak..
chu akui..mmg btl ckp penyokong2 BERSIH nie..kita ada hak utk bersuara..sbb kitakan mengamalkan konsep demokrasi..
tapi..bg chu..biarkan nk bersuara tue..kita buat secra profesional..gunakan saluran yg sebetul2nya...
kita tgk cara RASULLAH S.A.W...baginda berdakwah pun ade caranya..
jgnlah kita sampai terikut2 budaya luar..
knplah kita tak ikut pada landasan AL-QURAN dan AL-SUNAH..
chu nie bknlah bagus sgt dlm hal2 agama..tpi chu slalu ingt pesan mak..bila apa yg berlaku..kita berbaliklah pada yg utama..iaitu AL-QURAN dan AL-SUNNAH..insyallah..ada penyelesaiannya...
chu tak taulah..knp kita perlu bersekongkol dgn amiga tue..permintaan yg entah pape je..ase chu permintaan die tu lebih kpd nk jatuhkan nama islam n org melayu je..
kat bawah nie..ade beberapa perkara tuntutan yg dibuat oleh amiga..tak tahulah betul ke idak..bende nie kawan chu yg bg..so..sama2lah kita renung2kn..

TUNTUTAN AMBIGA MELALUI IFC

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh... dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Inilah perjuangan Ambiga yang sedang mendapat sokongan daripada orang Islam PAS dan PKR di dalam Negara kita hari ini. Kalau inilah yang kita mahukan,marilah kita menyatakan sokongan tanpa berbelah bagi kepada Ambiga dan IFC.Maruah Melayu Islam di bawah tapak kaki si Hindu Ambiga!


p/s : semoga negara kita akan kekal aman..dan dibawah perlindungan yg MAHA ESA..Amin...

Friday, July 8, 2011

~TimE tO hOneymOOn~

hye2...rindu...rindu..rindu sgt kat page blog chu nie..hihihihihi 
how are u dear?kalaulah chu blh nmpk sawang2 kat page chu nie..mesti dah penuh sawangkn..smp tak nmpk dah kecomelan page chu yg comel nie..hik3 (perasan)
wokeh..ptg nie chu nk story pasal honeymoon yg dah agak lama berlalu..hik3
kalu ikutkn dah basilah org ckp..tp bg chu hari2 chu honeymoon...hehe 

LANGKAWI ISLAND merupakan tempat distinasi tuk honeymoon chu n suami..
actually..tmpt nie chu yg pilih..(^_^) org cakap..langkawi boring..tp chu ttp bertegas nk g sane.dah lame sgt mengidam nk ke sana tau..(sbbnye chu tak pernh pergi lagi :p)
atas ase kasih syg..hubby chu pun ikutlah kehendak isteri die yg manje nie..hik3

mulenye dlm bayangan chu..langkawi nie besar..tapi upenye idak..besar langkawi nie lebih kurang besar pulau pinang..( bg chu lah..hihhi) tapi tak dinafikan..best g sane..ase tenang..jauh dr kesibukan kota yg busy..tmbh2 ade suami di sisi..hmm..lagi syok ler..hihihihii
kteorng dok sane dlm 3 hari je..20hb mlm smp..n 23hb pagi kteorng balik penang..:) 
byklah jugak tempat2 yg kteorng lawat mcm underwaterworld,cable car,taman hidupan liar,taman buaya,makam mahsuri,dataran helang,beras terbakar, n telaga tujuh,.mmg best..yg pling best ble time shopping lah..hahahaha ase mcm nk borong semua coklat kat situ...hihihihi
tp chu ase agak sedih kit..bab kmi tak sempat g mlawt pulau2 yg ade kat sne..huhuhuhuu :(
tapi ape2 pun chun ttp enjoy..hihihihi 
thanks yang..sbb bwa syg g sane tuk jalan2.. :) 
love u mmuah :*






sambil2 tunggu flight..kita bergambar dulu..hik3

Friday, June 24, 2011

~impian menjadi nyata~

hye korang...mmg lama sungguh chu tak buka blog chu nie..
almaklumlah..org buzy..hik3..
akhirnya 3 JUN 2011 dah berlalu..
kini chu pun dah bergelar PUAN :) (alhamdulillah)
yg paling menyeronokkn lagi..chu diijabkabulkan pada tarikh yg sama chu menerima lamaran en.hubby utk berkasih (^__^)..
dah nk dekat sebulan chu bergelar isteri..perh..tanggungjawab tue toksah dok sembanglah..kadang2 ade berat gak..huk3
ape tak nye..perangai bujang masih terikut2..tp nasib baik en.suami nie penyabar.. :)
yg tak tahn tue..ade skali tgh rancak chu n hubby tgk wayang mak chu tefon..
perh..hati nie ase dup dap..dup dap..
mesti nk tau kn sbb ape..hik3
dlu chu slalu tgk wyg gn en.suami mak tak tau..wakakakaka (kantoi...)
dah kuar wayang bru chu perasan..nk takut ape..die kan dah jadi laki aku..hahahaha(dialog dlm hati..hik3)
ok...kat bawah nie ade sedikit gambar tue tatapan korang.. :)









Thursday, May 19, 2011

~semuanya kerana dia~

tinggal 14 hari aku akan di ijab kabul kan...
tp mlm nie tetiba kebahagiaan aku di ragut..
aku tak tahu angin ape yg melanda dirinya...
sehingga kan die tuduh aku buh gmbr pofile pic fb sbb nk tayang muke
nk tayang kecantikan pada semua orang...
sedangkan aku tak pernh terniat apa2 pun...
slama nie aku just buh gmbr doraemon..
ade mase aku nk bertukar angin..
tapi..............tuduhan ini yg aku dapt..
aku tak kisah andai aku di hina n di herdik oleh org lain..
tapi aku tak dapt trima kalu ianya keluar dr insan yg aku cintai....
dia kate die percayakan aku..
tpi kalu bru setakat mcm tue die  nk tuduh aku bukan2..
one day kalu aku di fitnah??? mcm mane pulak tindakan die?
aku buat semuanya kerana die..
perubahan aku buat semua tuk die..
sbb dia bakal bergelar suami aku tak lama lagi..
dan semestinya aku sentiasa berazam utk nmpk cntik or sedap mata memandang di mata die..
tapi..............die benar2 tidak mengerti... :(

Sunday, May 15, 2011

~home sweet home~

pweeewit...hik3
chu shuke..shuke...shuke..
hari nie ari ke-2 chu kat umah..
rindu siot..
puas sungguh2 puas...sbb dapat masak sendiri...mkn air tgn mak..memang puas (^__^)
tapi semuanya tak lama..huk3
lepas kawen chu akan pulang balik ke sabah lagi..huk3
(terpakse ikut suami..huhuhuhuhu)
pape pun...jom kita enjoy n gunakan semua mase yg ade sebaik2 nye...hik3
chaw...amigos.. :)


Friday, May 6, 2011

~hari ibu~

hari ni chu tgk ramai yg wishkan selamat hari ibu dlm fesbuk...
dlm2 dok usha status owg..tetibe chu ade terjmpa pasal satu artikel pasal asal usul hari ibu..
chu tak tau sama ada betul ke tak..
tp korang nilailah sendiri ea.. :)


Sejarah hari ibu telah dikenalpasti sebagai perayaan musim bunga orang-orang Greece, sebagai penghormatan terhadap Rhea, ibu kepada tuhan mereka. Pada tahun 1600 orang-orang England merayakan hari yang mereka namakan sebagai "Mothering Sunday". Ia dirayakan pada hari Ahad keempat setiap Lent. Lent adalah tempoh masa selama 40 hari samada dalam bulan Februari atau Mac. Dalam tempoh ini, sebahagian orang-orang Kristian akan berhenti melakukan atau memakan makanan tertentu atas alasan agama. Amalan tersebut adalah sebagai penghormatan mereka terhadap Mother Mary. Mother Mary adalah Maryam, ibu kepada Nabi Isa Alaihissalam atau Jesus yang mereka anggap sebagai tuhan.

Dalam tempoh tersebut juga, kebanyakan rakyat England yang faqir dan miskin, akan bekerja sebagai pembantu rumah. Mereka sanggup keluar jauh meninggalkan keluarga kerana percaya bahawa Jesus akan memberikan kekayaan dan kesenangan dalam tempoh tersebut. Menjelang hari Ahad keempat, mereka digalakkan untuk bercuti oleh majikan, dan pulang ke kampung untuk bertemu dengan ibu. Setiap ibu akan dihadiahkan dengan Mothering Cake atau kek hari ibu sempena perayaan tersebut.

Amalan dan tradisi ini menular ke seluruh dunia dan ia kini disambut sebagai penghormatan kepada Mother Church. Mother Church dianggap sebagai kuasa spiritual yang agung yang memberi manusia kehidupan dan memullihara mereka dari sebarang kecederaan. Sejak dari itu, perayaan Mothering Sunday telah diadun dengan upacara kegerejaan. Penghormatan mereka terhadap ibu sama taraf dengan penghormatan mereka terhadap gereja.

Di Amerika Syarikat, Hari Ibu disambut seawal 1872 hasil ilham Julia Ward Howe. Beliau adalah seorang aktivis sosial dan telah menulis puisi " The Battle Hymn of The Republic" (TBHoTR). TBHoTR telah dijadikan lagu patriotik yang popular di kalangan warga Amerika. Ungkapan "Hallelujah" dalam bait-bait lagu tersebut menyerlahkan lagi sentuhan Yahudi dan Zionis dalam mencaturkan politik dunia.

Pada tahun 1907 Anna Jarvis dari Philadelphia telah memulakan kempen untuk melancarkan Hari Ibu. Beliau telah berjaya mempengaruhi Mother's Church di Grafton, West Virginia agar meraya dan meraikan Hari Ibu pada hari ulang tahun kedua kematian ibunya, iaitu pada hari Ahad kedua dalam bulan Mei. Semenjak dari itu, Hari Ibu dirayakan saban tahun di Philadelphia.

Anna Jarvis, dan pendokong-pendokongnya telah menulis surat kepada menteri, golongan peniaga dan ahli-ahli politik agar Hari Ibu disambut secara meluas di seluruh wilayah. Matlamat mereka telah berjaya sepenuhnya pada tahun 1911 apabila hari tersebut disambut oleh hampir keseluruhan wilayah Amerika. Pada tahun 1914, Presiden Woodrow Wilson, secara rasminya telah mengisytiharkan Hari Ibu sebagai Hari cuti umum dan mesti raikan pada setiap hari Ahad kedua dalam bulan Mei. Biarpun sebahagian besar negara-negara di dunia menyambutnya pada hari yang berlainan, tetapi negara seperti Denmark, Finland, Itali, Turki, Australia, dan Belgium masih merayakannya pada setiap hari Ahad kedua dalam bulan Mei.


bagi chu lah kan..tak salah kalu kita nk smbut hari ibu..
bila2 kita boleh sambut...
tak terhad pada tarikh bila n bila..
bg chu hari2 adalah hari ibu...
hari2 kita merayaknnya...
hari2 kita menghargai jasa serta pengobanan ibu yang tiada tandingannya...:)

tapi sempena hari ibu nie..chu nk ucapkan SELAMAT HARI IBU pada mak chu..
tanpa ibu.akaku takkn berada di sini sekrng...
trima kasih kerana telah mendidik akak dgn sabar..
maafkn akak andai akak ade membuat hati ibu mu tersinggung...
akak sayang mak sangat2..:)

Wednesday, May 4, 2011

~malam yang suram~

hmm..
mlm nie chu ase sunyi sgt...
tak tau lah kenapa...
apa yg chu pikir pun chu tak tau..
sedang roomate2 chu gelak kegembiraan....
hati chu dilanda kesunyian..
rindu padanya semakin mendalam..
chu mengharapkan kebahagian seperti dulu..
gelak ketawa seperti dulu...
tapi hilang dalam kegelapan..
makin chu cuba mencari..
makin jauh ia pergi...
tiap kali masej pasti hanya akan diakhiri dengan huhu..hahaha..hihihi sebagai modal..
adakah ini semua disebabkan terlalu lama perhubungan itu berlangsung?
atau adakah disebabkan sayang dan rindu itu yang semakin pudar?
atau adakah sebab chu n pasangan yg tak pandai dalam membuat suasana tu bertukar kegembiraan seperti dahulu??
betul2 sunyi....

Tuesday, May 3, 2011

~saya sedih bila dia sedih n saya gembira bila dia gembira~

Malam nie chu nk cite pasal my bestie...NUR MUIZZAH BT MOHAMMAD..hihiihi (mesti dia bangga nie..hahahah)
chu jumpa si iza nie taun lepas..
mase tue kteorang sama2 berbaris dok tunggu giliran nk daftar subjek tuk kos kteorang..
chu gan iza tak same kos.tp 1 sekolah..dia ambik geo..n chu lak ambik sej..
perangai kteorang kalu ikutkan memang tak same..hihihi sbb dia garang..chu lak ala2 lembut gi2..hahhaha (perasan beb...)
walaupun kteorng pernahlah ade selisih faham..tp chu syukur..sbb selisih faham tue lah yg membuatkan chu lebih paham dia n hubungan kiteorng lebih arkab.. :)
1 sem gan dia..kteorng sgt2lah enjoy..
dia gan beberapa owg kawn yg lain mcm gajoh,ecah,ija,lis n are jim kteorng mmg sekepala..g mane2 mesti ade muke kteorng...

tpi semuanya tak serupa pada sem nie.. :(
sem nie kteorng semua dah berpecah..are jim gan awek dia...gajoh gan hal die..ecah dah berenti sbb tak thn..ija lak..sbb....hmmm...yg masih boleh bertahan chu gan iza..
mungkin sbb kami 1 kg..tue yg merapatkan hubungan kami..tp chu harap walau nnt chu gan dia tk satu kg...kami masih boleh enjoy n rapat mcm selalu.. :)

sem nie betul2 1 sem yg menguji diri dia (iza)..
satu2 masalah yg dia hadapi...tp chu kagum sbb dia masih boleh tersenyum.. :)
chu sebenarnya ase sedih bila tgk dia sedih...
tp..chu tak tahulah nk gambarkan perasaan sedih tue mcm mane :( 
orang slalu ckp..termasuklah tunang chu...diorang ckp..chu ni tak reti nk menunjukkan reaksi ape yg dirasa.. :(
sbg contohlah kan..kalu chu rindu kat tunag chu..chu akan ckp yg "syg rindu ayg" tp perbuatan chu mcm owg tak rindu je..hhahaahhaha

sekali lg penegasan..chu mmg sedih bila tgk die sedih..tp chu tak tahu nk ckp kat dia mcm mane..
tp yg pasti chu sedia offerkan bahu chu bila dia perlukan...
1 ag sbb chu mcm nmpk seorang yg tak caring sbb..chu takut nk desak2 owg tuk cerita..n chu takut nk sebut nama2 yg chu tahu sering mengacau dia n wat dia sakit hati..huhu
chu takut nnt pertnyaan chu akan membuat dia teringat kisah lama or akan sakit hati balik..huk3
bagi chu baik chu bg dia senyuman..sbb chu harap senyuman chu akan membuatkn dia lebih tenang..
( wah..mcmlah ade magnet dgn senyuman ko tue chu...hahahaha perasan lebey)

tp now..
chu nmpk dia dah semakin bahagia :)
makin hari makin banyak gak die makn...
dah berisi skit dah chu tgk..hiiihihihi
chu hepi bila tgk kat fb dia ade tulis "in relationship with MONACO LS"
chu hepi bila bca kat blog dia..dia tulis b n abg..syg..syg ketat2..tue yg tak tahan..hihihii
bg korang mesti nie bende biasakan..
tp bg chu nie suatu pembahuruan wat diri dia n pasangan die..
dlu mmg susah nk tgk inrelationship tu...huhu
tp hikmah disebalik kejadian..semuanya berubah..
n chu tersangat hepi bila tgk die hepi... :)

opss...lupe nk bg tau korang..
satu je sampai sekarang chu takut gan si iza nie..
nak tau ape??????
 jeng..jeng..jeng..
chu takut tgk mata dia...hahhaha
kalu sekali dia jeling...
perh...mcm mak nk marah ank tu..hahhahaa
tambah2 kalu dia pakai celak....
menampakkan kegarangan diri die..hihiihi
dia juga yg slalu ingtkn chu jgn wat tue..jgn wat nie. :)
sbb kn perangai dia nilah chu panggil dia mama iza..hihihihi
tp actually dia ok n baik.. :)
n dia jugak bakal menjadi pengapit di hari bahagia chu :)
CHU SENTIASA DOAKAN DIA BAHAGIA :)

itu jelah tuk malam nie...sebagai memanaskan badan nak ambik feel study..hik3...see u all di next entry :)
daaa..^__^

nie waktu pendaftaran..muke sume nmpk inesen..hihihhi

miss this moment.. :(

ini juga..miss sgt :(

sengaja menyembunyikan sebahagian badan ku yg chubby..hahhaa


dah tak de koje.. :)

now...tinggal ber2 sje.. :(

menung ape tu mama iza oii...hahahaha

p/s : tO mama iza jgn marah ea..k.long cite pasal mama..hihiihihi
There was an error in this gadget