BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, July 14, 2011

~masak~

hye...
rini chu nk discuss gan korang bab2 memasak..hik3
mesti korang pernah dengarkan..adik2 pompuan korang..kakak2 or kawan2 korang cakap
"aku tak reti masak lah" 
tak pun mak2 korang cakap "mcm mana nnt nak bagi laki ko makan kalau masak telur pun tak reti?
kalau kita nak kawen..mesti mak2 kita akan pesan..
'kalau nk pikat suami..pada perut die..air tangan isteri tuelah pengikat kepada kasih sayang suami isteri..'
betul ke???hihihihi
orang dulu2 pun ade cakap..walau tinggi mana pun pelajaran..pangkat..akhirnya ke dapur jugak..
kenapa ea????? masak nie asyik nk dikaitkan dgn wanita je..kenapa tak kaitkan dgn lelaki ea??
tapi kalau kita tgk skrng..ramai lelaki yg jadi chef berbanding wanitakan..hihihihi
tapi sampai sekarang..kalau tny kebanyakan lelaki semua nk calon isteri yang pandai masak..kenapa ea??
sedangkan..depa sume pun reti masak..kalau bini tak reti masak..suami masakkn tuk isteri..ape salahnyekan..hihihihhi

semua kat atas nie pernah menjadi pertikaian dalam diri chu..
chu sering tertanya2 kenapalah golongan wanita nie nk kne kaitkan dgn masak-memasak nie..
mak chu pun slalu bising..
tapi segalanya dah terjawab bila chu dgn rasminya menjadi seorang isteri :) 
masak bukanlah sesuatu syarat n aspek yg penting tuk berkawen...
tapi masak akan memberikan sesuatu kepuasan dalam diri kita..
tambah2 kalau suami kita yg makan..n masakan kita dapat pujian..
gembira sangat..(ase mcm nk lompat2 je..hihihi)
perasaan nie akan membuatkan chu lagi semangat nk masak..hihihihi
chu sbnrnya bukanlah pandai masak sgt..
setakat yg asas2 mcm kari..asam pedas..masak merah...sup..masak lemak..chu retilah..
tapi sebbkn aura perkahwinan..n dapat pujian dari hubby..
chu ase nk pelbagaikan masakan chu..
lagi pun..sekarangkan zaman moden..
kalau tak reti masak..buka je internet..taip je bende ape nk masak..semua akan keluar..
bak kata orang kat luar sana..semuanya di hujung jari anda...hihihhihi
so bagi sesiapa yg baru nk belajar memasak..
jgn putus asa..teruskan usaha korang..
chaiyok2...hihihihihi 

mi kari n jus honey dew hasil air tangan chu buat suami tercinta..hik3 ;p

p/s : trima kasih MAK..sbb ajar akak masak..saaaaaayang mak :)

2 comments:

  1. cuha.. ko x mo kasi masak untuk sya pla? ahhaa

    ReplyDelete
  2. olga..tunggu kau mai rumahlah..baru aku masak tuk kau..hihihiihi

    ReplyDelete

There was an error in this gadget