BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 3, 2011

Salah kah aku?????

januari 2011
pernah aku tanyakan pada si dia.."ayg bila nak wat kad" , "ayg..bila nak wat baju nikah" ayg..bla..bla..bla.."
dia menjawab.."nntlah..pas ayg balik latihan ayg akn fokus pada perancgn kawen kita.."

februari 2011
sekali lagi aku bertanyakan soklan yang sama "ayg bila nak g tempah kad nie" "ayg bila nak wat bju nikah nie"
die menjawab "sabarlah..dapt wet nnt kite g wat sume" "bulan 3 nnt kita setelkan semua"

Now mac 2011
dia tny pd aku " syg 15hb nnt kite g boleh tak?? aku pun jwab "ala....15hb cyg ade kelas..full dr pg smp mlm..jumaat tak leh ke??" dia kata lagi.."tue lah..next time ambik lagi hari jumaat cuti" aku..trima segala kata2 tue..walaupun ia mengguris perasaan aku...dia tak tau ke bukan senang nk wat jadual...kalu lah aku boleh ambik cuti hari len aku dah lame ambik..tapi aku pendamkan kata2 ku ini..sbb tak nk timbulkan gaduh...

keesokkan harinya..lepas kelas aku telefon die.."ayg,,ayg keje kul rape?" dia jawab "kul 1 pagi" aku tny lagi "sok ayg keje kul rape??" die jwab " 1 pagi gak" aku tny lagi " sok kalu kita g wat tue tak leh ke??" dia jwb ngan prasaan marah "p mane???surat ayg pun tak kuar lagi" dengan ati yg tersentap..muke aku berubah dgn sendirinya..air mata gugur tanpa ku pinta.....salah ke diri aku bertnya mcm tue pada die???ape salah aku sampai die tengking aku mcm tue skali???

ptgnye die bgtau aku namanya naik dlm nama pergi ke pulau selama 3 bulan...die tension..tapi perlukah aku diperlakukan sebegini rupa?? aku tak tahu apa2...andai aku tahu..tidaklah aku tny soklan yg boleh membebankan diri die..dr awal aku dah ajak die wat segala preparation..tapi die selalu menangguhkannya..skrng salah aku ke perkara nie terjadi???? aku dah cube menjadi mcm mane yg die nak...di manakah silap aku??? dimanakah salah aku??? perasaan excited aku nk siapkan persiapan kawen pun berlalu tanpa dipaksa...sekarang..hny kesedihan menemani diri ku ini....

2 comments:

  1. saba la cua..dugaan smua tuh..die xfham life sbgai sorg student..lau die prnah brada d tmpat cua,msti die fham..harap2 kesabaran itu kekal dlm dri kamu yer.. :)

    ReplyDelete
  2. saya sedang membina kekuatan dlm diri saya..huk3

    ReplyDelete